Hoger In Google Hoe Doe Ik Dat? - Timbee Internet Marketing

Published Feb 17, 22
10 min read

Seo: Beter Vindbaar In Google - Burnio Communicatie

Hiermee kun je zien hoe vaak er op zoektermen wordt gezocht en op welke gerelateerde zoektermen er wordt gezocht; Of maak gebruik van een van de andere gratis zoekwoord tools. Bijvoorbeeld; Dit is slechts een greep uit de gratis zoekwoord onderzoek tools. Wanneer je in Google zoekt op ‘best keyword research tools’ krijg je er vanzelf nog veel meer te zien.

Structuur van de website bepalen om hoger in Google te komen Waar je aan de hand van het zoekwoorden onderzoek wellicht direct aan de slag wil gaan met het schrijven en plaatsen van allerlei verschillende pagina’s om zo hoger in Google te komen, moet er eerst nog een ander belangrijk deel van je website in kaart gebracht worden.

Belangrijker nog dan het maken van een landingspagina, is het opzetten van een goede website structuur met dienstpagina’s, categorieën, blogs, een kennisbank etc. Zonder deze opbouw van je website wordt het lastig om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Maar waarom dan? hoor ik je denken. Simpel, iedere website heeft een duidelijke structuur nodig.

Hoger Komen In Google: Het 6 Stappenplan Van 2022

Daarnaast hebben niet alleen de gebruikers een structuur nodig om eenvoudig te kunnen navigeren op je website. Ook Google gebruikt het om te bepalen welke content enorm belangrijk is en welke wat minder belangrijk is. Een goede sitestructuur draagt dus bij aan de gebruiksvriendelijkheid én de vindbaarheid van je website.

Hoe kom ik hoger in Google? Hoger in Google komen - Mike SegveldWebsite hoger in Google? Verdiep je eens in deze SEO-tips! Motionmill webdesign Antwerpen


Ook snapt Google beter waar je website in grote lijnen over gaat of wat je verkoopt. Tot slot ontdekt en pakt Google nieuwe pagina’s eerder op. Dit zou op den duur dan ook tot hogere posities in Google moeten leiden. Je concurreert niet meer met jezelf; Veel websites hebben pagina’s en/of artikelen die over hetzelfde onderwerp gaan.

Vandaar dat je dit door middel van je sitestructuur en een goede interne linkstructuur kunt voorkomen. Zo kunnen deze pagina’s ook vóór je gaan werken in plaats van tegen je. Veranderingen worden sneller opgepakt; Wanneer je sitestructuur op orde is, is het voor Google eenvoudiger om veranderingen in jouw content en producten of diensten te signaleren.

Zoekmachine Optimalisatie Voor Google - Webvriend

Kortom, een heldere sitestructuur is onmisbaar in je SEO strategie en draagt veel bij aan het bereiken van hogere posities in Google. Heb je nog wat hulp nodig bij het opzetten van jouw eigen website structuur? Gebruik dan het onderstaande voorbeeld. Dit is een eenvoudige structuur die op veel verschillende websites is toe te passen.

Je kunt daadwerkelijk aan de slag met het doorvoeren van optimalisaties om hoger in Google te komen! De eerste stap is dan het maken of herzien van landingspagina’s. Een landingspagina is een pagina op je website die zich specifiek richt op bezoekers uit je doelgroep. Vaak ‘landen’ bezoekers op dit soort pagina’s via een zoekopdracht of een (betaalde) campagne.

Geef ze waar ze naar op zoek zijn! Landingspagina’s maak je vooral aan met het idee dat hier bezoekers op komen die je website nog niet eerder hebben gezien. Zorg er dus voor dat je met jouw merk, je producten en diensten een goede indruk maakt. Doe je dat niet, dan gaat de bezoeker verder zoeken en komt hij/zij misschien wel bij je concurrent terecht.

Met Je Website Hoger In Google Komen? - Allinone Media

10 tips voor de ultieme indeling van een relevante SEO FooterHoe komt mijn website bovenaan in Google in 2021? [+Tips & Gratis Tools]


Denk hierbij bijvoorbeeld aan: Titel op de pagina; Zorg dat dit altijd een H1 is, bij voorkeur slechts één per pagina; Omschrijf het onderwerp van de pagina en probeer het belangrijkste zoekwoord terug te laten komen. Tussenkoppen; Iedere pagina richt zich idealiter op één onderwerp. Uit je zoekwoorden onderzoek kan blijken dat dit onderwerp weer uit verschillende deelonderwerpen, synoniemen of uiteenlopende vragen bestaat.

Zorg dat deze altijd netjes voorzien zijn van een H2 tag, of een H3 tag als je een deelonderwerp weer verder onderverdeelt. Zoekwoorden; Houd er rekening mee dat Google het niet leuk vindt wanneer je je pagina’s over-optimaliseert. Noem het zoekwoord gemiddeld 1 tot enkele keren per 100 woorden. Bovenaan de pagina is het slim om het zoekwoord wat vaker te noemen, zo is het voor bezoekers ook sneller duidelijk dat ze op de juiste pagina zijn geland.

Voor wat betreft de lengte van een landingspagina geldt dat je dit zelf mag bepalen. Let er wel goed op dat dit in lijn is met wat jouw bezoekers van deze pagina verwachten. Of bouw de pagina zo op dat je in principe snel kunt vinden wat je zoekt, maar als je dat graag wil ook verder kan lezen voor meer informatie over het onderwerp.

Online Marketing, Seo - Vindbaarheid Google, E-marketing

Bovenstaande best practices gelden dan ook voor alle onderstaande vormen van landingspagina’s. Doe er dus je voordeel mee en kom hoger in Google! Productpagina; Als het doel van de pagina is om een product te verkopen kies je logischerwijs voor een productpagina. Zorg dat er een duidelijke beschrijving van het product staat en maak het mogelijk om vanaf deze pagina direct iets aan te vragen of te kopen.

Dienstpagina; Wanneer je graag veel en diepgaande informatie over een dienst wilt geven kies je voor een dienstpagina. Geef aan wat de dienst inhoudt, wat jouw werkwijze is en wat de voordelen zijn van deze dienst. Blogbericht; Bij een blogbericht zoom je specifiek in op een bepaalde vraag of een probleem.



Nieuwsbericht; In nieuwsberichten wordt vaak een zakelijke tone of voice gehanteerd. Er wordt vanuit de wij-vorm geschreven en actuele en/of neutrale onderwerpen staan vaak centraal. Kennisbankartikel; Kennisbankartikelen focussen zich op het uitleggen van een begrip. Hierbij worden vaak verschillende aspecten belicht en is de informatie zeer specifiek. Ook wordt informatie uit gerelateerde onderwerpen bij elkaar gebracht.

Hoger In Google Met Deze 15 Uitmuntende Tips! - Fellmedia Seo

Zorg dat de techniek op orde is om hoger in Google te komen Naast het aanbieden van de juiste content en het helpen van de gebruiker, is het belangrijk dat een website in technisch goede staat verkeert. url facebook. Dat is natuurlijk altijd belangrijk, maar zeker als je graag hoger in Google wilt komen.

Daarnaast is een belangrijk doel om je website op technisch vlak prettig in gebruik te maken voor je bezoekers. We behandelen de belangrijkste onderdelen om je website op SEO technisch vlak te verbeteren: Google kan je website indexeren Als je hoger in Google wilt staan is het essentieel dat Google je website kan crawlen en indexeren.

Houd rekening met de volgende onderdelen om te voorkomen dat Google je website niet indexeert: is een bestand waar je crawlers toegang kunt geven of ontnemen tot delen van je website. Zorg dat Google toegang heeft tot alle belangrijke pagina’s en bestanden op jouw website. Lees meer over het robots.

Hoger In Google Komen? - Stramark

Zorg dat je belangrijke pagina’s door Google geïndexeerd mogen worden door op deze pagina’s geen meta robots “noindex” tag te gebruiken; Je mag meta robots noindex tags natuurlijk wel gebruiken op pagina’s waarvan je niet wil dat ze in Google verschijnen, zoals de resultatenpagina van je eigen zoekfunctie of bedankpagina’s na het invullen van een contactformulier.

Probeer dus het gebruik van Flash video’s en i, Frames te voorkomen, voorzie afbeeldingen van een correcte bestandsnaam + alt tag en licht visuele elementen tekstueel toe; Een XML sitemap is een lijst met alle openbare pagina’s op je website. Maak deze aan en houdt ‘m up-to-date. Als je een Word, Press website hebt doet de Yoast SEO plugin dit voor je; Gebruik Google Search Console om te zien of Google al je pagina’s kan indexeren en of er technische problemen zijn.

Snelle website Hoe sneller je website laadt, hoe beter dat is. Zeker wanneer je hoger in Google probeert te komen! Gebruikers zijn vaak ongeduldig en willen snel zien of ze op de juiste pagina zijn geland. Een groot deel van je bezoekers zal zelfs besluiten je website te verlaten als deze niet binnen een paar seconden is geladen! Vooral verouderde smartphones en trage mobiele internetverbindingen vergroten dit risico.

Hoger In Google Komen Met Jouw Website - Webstijl

Met tools als Google Page, Speed Insights en GTmetrix kun je je website analyseren op laadtijden en erachter komen waar de meeste winst te behalen valt. Vaak levert (een combinatie van) de volgende onderdelen de meeste problemen op: Er worden teveel CSS en Java, Script bestanden opgevraagd bij het laden van je pagina, probeer dit zoveel mogelijk te beperken; Afbeeldingen zijn niet gecomprimeerd en worden in te hoge resolutie ingeladen; Er wordt geen browser caching toegepast; Er wordt geen HTTP compressie toegepast.

Daarom is het belangrijk dat je website op deze apparaten prettig in gebruik is wanneer je hoger in Google probeert te komen. De volgende tips helpen je op weg: Bekijk in Google Analytics welke apparaten en schermresoluties het meest voorkomen onder je bezoekers en ga na of je website hier goed op functioneert; Gebruik Google’s Mobielvriendelijke test om te achterhalen of je website in Google’s opzicht prettig in gebruik is; Laat de inhoud van je mobiele website zoveel mogelijk overeenkomen met je reguliere website.

23 tips voor een hogere positie in Google   SproutHoog In Google Komen? Wij Helpen Je Verder! Duitse bedrijven


d.h. v. de resolutie van je apparaat. Voorkom duplicate content Het aanbieden van dezelfde content op meerdere pagina’s wordt duplicate content genoemd. Het is in dat geval lastig voor Google om te bepalen welke pagina het meest relevant is. Gebruik een tool als Siteliner of Screaming Frog om te achterhalen of dit op jouw website het geval is en zorg dat elk onderwerp slechts op één URL wordt aangeboden.

Seo - On Mind - Online Marketing En Communicatie

Wanneer een link niet werkt kan Google deze niet volgen. Daarnaast is het voor bezoekers knap vervelend wanneer een link niet werkt en je een “404, pagina niet gevonden” melding te zien krijgt - trends en ontwikkelingen. Dit worden ook wel broken links genoemd en deze kunnen ontstaan wanneer: Een pagina is verwijderd, maar de links naar de pagina zijn niet verwijderd of aangepast; De URL van een pagina is gewijzigd, maar er wordt nog naar de oude URL gelinkt; De link bevat een fout waardoor er naar een niet-bestaande URL wordt gelinkt; Een andere website linkt naar een niet-bestaande of verhuisde pagina op jouw website; Een gebruiker voert een foute URL in, hier kun je weinig aan doen.

Verhelp deze vervolgens door de link te corrigeren zodat deze naar de juiste pagina verwijst. Doe er je voordeel mee en rank hoger in Google! Er kunnen ook broken links ontstaan wanneer er naar de verkeerde pagina wordt verwezen, maar de bezoeker wordt omgeleid. De bezoeker krijgt geen foutmelding te zien en komt op de juiste pagina uit, alleen kost deze omleiding extra tijd en moet Google meer URL’s verwerken.

Zorg dus dat de gebruiker in één keer op de juiste URL uitkomt. Lokaal Als we het hebben over hoger in Google komen, dan mag Lokale SEO zeker niet vergeten worden! Lokale zoekmachine optimalisatie, oftewel Lokale SEO, is een vorm van zoekmachine optimalisatie die zich specifiek richt op het optimaliseren van de vindbaarheid van je website in de lokale zoekresultaten.

Zoekmachine Optimalisatie (Seo) Bureau - Omedia

Bijna de helft van alle zoekopdrachten die in Google gedaan worden zijn namelijk van lokale aard! Restaurant bij mij in de buurt; Restaurant Utrecht. Echter worden de algoritmen van Google steeds slimmer. Het gebeurt dan ook steeds vaker dat de bovenstaande zoekopdrachten niet nodig zijn om lokale resultaten te zien te krijgen.

Door de bovenstaande onderdelen te implementeren in je SEO strategie maak je een hele goede kans om op relevante en competitieve zoekopdrachten hoog getoond te worden. Voor veel lokale zoekopdrachten toont Google namelijk haar ‘local 3-pack’ (zie bovenstaande afbeelding). Dit is een weergave van de drie meest relevante resultaten voor de ingevoerde lokale zoekopdracht.

Dat is nog eens hoger in Google komen! E-A-T Een van de nieuwste ontwikkelingen die een sterke invloed heeft op de rankings van Google is het E-A-T principe. Door hier voor te optimaliseren maak je dus een goede kans om hoger in Google te komen! E-A-T staat voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness.

More from Pagina's, Marketing

Navigation

Home

Latest Posts

Wie Beschrifte Bilder Seo Gerecht

Published Feb 23, 22
11 min read

personal trainer band

Published Jan 24, 22
6 min read